Shop Mobile More Submit  Join Login
Endurance by EmptyShadow Endurance by EmptyShadow
<edit> Alright that's it. The picture is way too light; I toned it darker. Now you can see that giant black smudge on the top which I don't know where it came from :meow: Lightening the picture made it too crispy.

It's more legible at least
</edit>

He should have seen it coming.

Late weekly Friday submission, because I had my flight back to US on that day! I also did not have a scanner in Korea, and camera photos looked like utter crap.

Couldn't do much photoshopping to make it darker and crispier due to tradeoffs. So if it's hard to see or read, sorry~ The scanner itself wasn't that great either.

I also found a new drawing technique, which I find much easier and less frustrating to do. Therefore this drawing actually required only a very small number of erasing. Only if I found this technique a long while ago to make drawing less demotivating.

Enjoy

Kai and Rita & Artwork :iconemptyshadow: (me)
Add a Comment:
 
:iconjakrocker17:
jakrocker17 Featured By Owner Sep 10, 2013  Student Traditional Artist
Ouch! Right in ye old baby maker!
Reply
:iconintoxiic:
Intoxiic Featured By Owner Sep 10, 2013
Poor Kai, getting kicked in the baby maker is the equivalent to punching a lady in the boob. So I've heard.
Reply
:iconcynderiaopus-smisse:
cynderiaopus-smisse Featured By Owner Jun 19, 2013  Hobbyist General Artist
LOL !
Reply
:iconthatrubberducky26:
thatrubberducky26 Featured By Owner Aug 13, 2012
haha love this
Reply
:iconilovemostanime:
ilovemostanime Featured By Owner Aug 9, 2012
lol Rita and me react to tickaling in the same way, poor Kai
Reply
:iconmononoke111:
mononoke111 Featured By Owner Jul 27, 2012  Hobbyist General Artist
lol kais face! i also like ritas face when shes laughing
Reply
:iconkitsune8625:
Kitsune8625 Featured By Owner Jul 23, 2012  Student General Artist
That's what he gets...:giggle: You can't wake someone up that way.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 26, 2012
nope definitely not, especially for extra ticklish people
Reply
:iconkapra90:
Kapra90 Featured By Owner Jul 22, 2012  Student General Artist
Aww, poor Kai! X'D he should buy Rita an alarm clock that'll tickle her ears! I love how you can go from realistic to cartoony and it still works. :D
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 26, 2012
Oh gosh I can imagine how much tickle and chill it will send down Rita's spine, but that'd be an interesting contraption
Reply
:iconkapra90:
Kapra90 Featured By Owner Jul 29, 2012  Student General Artist
Like, maybe a "kai puppet" styled hand could come out of the clock holding a feather...
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Aug 2, 2012
lol good idea
Reply
:iconstephaniescarlet:
stephaniescarlet Featured By Owner Jul 20, 2012
LOL XD
Reply
:iconblooberry95:
Blooberry95 Featured By Owner Jul 19, 2012
LMAO THE FACIAL EXPRESSIONS. They're amazing.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 26, 2012
thank you : D I tried hard to draw Rita's laughing face...
Reply
:iconblooberry95:
Blooberry95 Featured By Owner Jul 28, 2012
Your efforts have been proved successful. :heart:
Reply
:iconsombraluz-images:
Sombraluz-Images Featured By Owner Jul 18, 2012  Professional General Artist
Poor Kai. Rita is a tough little lady! :rofl:
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 26, 2012
Don't underestimate ladies~ ;)
Reply
:iconsombraluz-images:
Sombraluz-Images Featured By Owner Jul 26, 2012  Professional General Artist
:strong:
Reply
:iconsugarshiibe:
sugarshiibe Featured By Owner Jul 18, 2012  Hobbyist General Artist
Oh my goodness Kai... someone needs a hug. ;w; XD
Reply
:iconjunsuijira:
JunsuiJira Featured By Owner Jul 17, 2012  Hobbyist General Artist
LOL. I do that. Like seriously >_>. So I always warn people not to tickle >O.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
Me too, I get pretty violent if tickled. Not intentionally of course, I'm just ticklish XD
Reply
:iconjunsuijira:
JunsuiJira Featured By Owner Jul 18, 2012  Hobbyist General Artist
XD. But it hard to control it D: I even had half the mind to make a sign saying something like..."No tickling allowed. You will die." on my door or something. >.>. curse this tickleness D: >O. I protesting.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 24, 2012
But if I let them know you have that weakness they'll just try harder to torture you har
Reply
:iconjunsuijira:
JunsuiJira Featured By Owner Jul 24, 2012  Hobbyist General Artist
....-facedesk- I give up.......
Reply
:iconbluecresentmoon:
Bluecresentmoon Featured By Owner Jul 17, 2012
Oooh, at first I thought it was that tingly-stingy feeling you get when your feet fall asleep X,D
But still interesting little comic~! *V*
I'm glad this style works for you better!
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
Oh god the leg cramps ._.
Reply
:icontaylorkaye:
TaylorKaye Featured By Owner Jul 17, 2012
:iconshaplz:

this made me so happy. So. SO happy.

All your poses inspire me.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
I'm glad to have made you feel that way lol d:
Reply
:iconchaospowerstone:
chaospowerstone Featured By Owner Jul 17, 2012  Professional General Artist
This is too dang funny and priceless.

I know Kai getting kicked in the groin was funny and probably deserved but, it still isn't crooked to do so.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
Well Rita didn't mean to kick him there lol
Reply
:iconchaospowerstone:
chaospowerstone Featured By Owner Jul 18, 2012  Professional General Artist
I'll bet that she was laughing on the inside about it.

Well I suspect Kai'll be speaking in a bit of a higher pitch for the rest of the day if not the hour.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 19, 2012
when I was drawing the last panel I imagined Kai talking in a screamy, higher pitch voice
Reply
:iconchaospowerstone:
chaospowerstone Featured By Owner Jul 19, 2012  Professional General Artist
I'd have Kai bring something to her that she forgot in the rush to class to portray that bit of humor.
Reply
:iconmako-chan06:
mako-chan06 Featured By Owner Jul 17, 2012
poor Kai
Reply
:iconcyanzack:
CyanZack Featured By Owner Jul 17, 2012  Hobbyist Digital Artist
Rita <D~!
Reply
:iconlenimu:
LeNiMu Featured By Owner Jul 17, 2012  Hobbyist Digital Artist
hasjkdhf your style is seriously beyond epic♥ e n e
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
haha thank you
Reply
:iconshuanishu:
Shuanishu Featured By Owner Jul 17, 2012
Wohoo! Oh, wicked ticklings!
Totally enjoyable.
Reply
:iconhikenoace:
HikenoAce Featured By Owner Jul 17, 2012  Student Traditional Artist
I love Kai's pose in last box :DD
Reply
:iconkupo-kupo:
kupo-kupo Featured By Owner Jul 16, 2012
What kind of technique did you use that requires less erasing??
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
I think it would depend on the artist...and depending on that, it might not work lol
Reply
:iconspookydoom2:
SpookyDoom2 Featured By Owner Jul 16, 2012  Hobbyist Artist
Hack:hee poor poor Kai..sorta deserved it for bothering her in the first place.
Reply
:iconawkwardhobby:
AwkwardHobby Featured By Owner Jul 16, 2012
Oh god, my groin is in excruciating pain
Reply
:iconspookydoom2:
SpookyDoom2 Featured By Owner Jul 16, 2012  Hobbyist Artist
Yeesh,I actually feel kais pain in this..I got kicked pretty hard once...hurt like heck.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 18, 2012
I'd imagine it would hurt more than just heck
Reply
:iconspookydoom2:
SpookyDoom2 Featured By Owner Jul 19, 2012  Hobbyist Artist
You know it...they had steel toed boots on too..had to deal with a bruise and my side hurting for a week.
Reply
:iconemptyshadow:
EmptyShadow Featured By Owner Jul 21, 2012
Good thing nothing broke
Reply
:iconspookydoom2:
SpookyDoom2 Featured By Owner Jul 22, 2012  Hobbyist Artist
Indeed,but doc said I had some bruised ribs and that I couldn't play outside..well at least it wasn't a suv this time.
Reply
:iconabyssaljt:
AbyssalJT Featured By Owner Jul 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
:rofl: I died.:D
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 893 × 1190




Details

Submitted on
July 15, 2012
Image Size
451 KB
Resolution
893×1190
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
7,593
Favourites
485 (who?)
Comments
124
Downloads
47

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×